پرداخت اینترنتی (IPG)چیست ؟

درگاه پرداخت یا ( IPG ) ، نوعی سرویس تجاری مبتنی بر مشتری است که توسط نرم افزارهای ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک، از طرف بانک ها و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت(PSP) به کسب و کار های الکترونیک، خرده فروشان آنلاین و یا فروشگاه های سنتی توزیعی به منظور پردازش پرداخت های مالی مورد نیاز ارائه میشود.
درگاه پرداخت تسهیل کننده ی فرآیند انتقال مالی از طریق تبادل اطلاعات به وسیله ی یک درگاه(وب سایت، موبایل و ..) و بانک است.

پارسه نوین به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک در ایران، امکان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی را برای کسب و کارهای آنلاین فراهم ساخته است.

برای دریافت درگاه پرداخت ، همین حالا از طریق دکمه ثبت نام و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایید.

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی(IPG) پارسه نوین

تکمیل مراحل دریافت درگاه

ورود به اکانت و ایجاد درخواست

ساخت اکانت در صفحه شرکت

گردش کار درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)

ورود به سامانه

مواردی که قبل از تخصیص درگاه باید بدانید

۳


با توجه به حجم بالای تقاضای درگاه ، با توجه به تغییر قوانین و سیاست های شرکت و همچنین مقررات شاپرک، فرایند بررسی مدارک ارسالی بین ۱۵ الی ۲۰ روز کاری زمان می برد.

۲


مدارکی که در پنل بارگذاری می نمایید باید خوانا و معتبر باشند. لازم به ذکر است که حجم فایل انتخاب شده، باید کمتر از یک MB باشد.و نوع فایلهای انتخابی باید Jpeg یا PDF باشد.

۱


اطلاعات نماینده (حقوقی) و یا متقاضی درگاه(حقیقی) با مشخصات نماینده نماد الکترونیک باید یکسان باشد.

۶


در پنل با انتخاب درگاه های من روی دامنه مورد نظر کلیک نمایید و بعد روی شناسه (عدد) کلیک نموده و سپس گزینه تجدید نظر را انتخاب نمایید.

۵


آدرس پستی:  تهران،اسکندری شمالی،پلاک ۱۰۹، واحد ۶

شماره تماس:02166122110/09998804493

۴


اگر امتیاز نماد حقوقی میباشد، باید درخواست شما نیز حقوقی ثبت گردد (درخواست کننده درگاه باید از صاحبان امضا باشد ) و برای نماد حقیقی نیز باید درخواست حقیقی ثبت گردد.

۷


برای دیدن علت نقص مدرک ، برگشت درخواست و یا لغو درگاه ، در منوی سمت راست صفحه، گزینه ی درگاههای من  با انتخاب درگاه مورد نظر گزینه “تاریخچه ی درگاه” را بررسی نمایید.

مواردی که بعد از تخصیص درگاه باید بدانید

در صورتی که با خطای “فروشگاه ارسال کننده اطلاعات قابل شناسایی نمی باشد” روبرو شدید با استفاده از اینجا می‌توانید درگاه را تست نمایید.

  • اگر به درستی به صفحه پرداخت فروشگاه خود متصل شدید باید کدهای ماژول خود را بازنگری نمایید زیرا مشکل سمت ماژول شماست.
  • اگر مجددا با خطای نامبرده مواجه شدید لطفا نسبت به تعویض تولید کلید عمومی و خصوصی خود اقدام نمایید.

در صورتی که پس از گذشت نهایت دو هفته اصل قراداد امضا شده را به آدرس شرکت مندرج در صفحه اول قرارداد ارسال نکرده باشید طبق قوانین شرکت و الزامات شاپرک درگاه شما غیرفعال می گردد.

از اینجا می توانید ریز تراکنش‌های خود را مشاهده نمایید.

نام کاربری: شماره پذیرنده
رمز عبور: شماره ترمینال
در صورتیکه ۳ بار رمز خود را اشتباه وارد نمایید، حساب کاربری مسدود خواهد شد.
توجه کنید تا پیش از انجام اولین تراکنش پنل مشاهده ریز تراکنش‌ها غیر فعال می‌باشد.
لطفاً پس از نخستین ورود موفق نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید.

در صورت درخواست ثبت دامنه جدید برای درگاه ، لازم به ذکر است که طبق الزامات شاپرک این امر انجام نمی پذیرد.در صورت تمایل به اخذ درگاه برای دامنه جدید لطفا پس از دریافت نماد الکترونیکی در وب سایت شرکت ثبت نام نمایید.

در صورت مسدود شدن حساب شما و عدم تسویه ، بامراجعه به یکی از شعب بانک پاسارگاد و افتتاح یک حساب جدید ، از شعبه درخواست فرمایید تا طی نامه ای به شرکت و اعلام حساب و تاریخ بسته شدن حساب قبلی و ذکر حساب جدید تان ، تمامی تراکنش هایی که از تاریخ بسته شدن حساب از طریق درگاه انجام گردیده به حساب جدیدتان واریز گردد.

در صورتی که رمز پنل خود را فراموش نمودید در لینک اینجا
“رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” را بزنید. اطلاعات خود را به دقت در فرم باز شده وارد نمایید.
“نام کاربری :”(شماره پذیرنده)
“آدرس پست الکترونیکی:” ( آدرس پست الکترونیکی از سوی پذیرنده در قرارداد ارسالی)
در صورت صحت موارد فوق ، لینک دریافت رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد که با کلیک کردن بر روی آن و هدایت به صفحه مورد نظر ، می توانید رمز پنل خود را تغییر دهید.

تهیه ماژول به عهده پذیرندگان اینترنتی می باشد. مستندات فنی و نمونه کدها در اینجا در قسمت لینک های موردنیاز قابل دسترسی می باشد.

در صورتی که با خطای “فروشگاه درخواست دهنده در سیستم تعریف نشده است” مواجه شدید به علت مقداردهی جابه جای Terminal & Merchant code در کدهایتان می باشد.

تسویه تراکنش ها به صورت یک جا واریز می شود. ولی ما می توانیم طوری تنظیم نماییم که  به تفکیک سند ایجاد گردد. در صورت تمایل بفرمایید تا تنظیمات انجام گردد.

– تغییر شماره حساب افراد حقیقی

تغییر شماره حساب افراد حقیقی از طریق پنل کاربری درقسمت پشتیبانی های من ،بر روی دامنه مورد نظر کلیک نموده و در منوی جدید قسمت درخواست جدید برای پشتیبانی را انتخاب نمایید و نوع درخواست پشتیبانی را تغییر شبا قرار داده ابتدا شماره حساب (شباء ) فعلی را حذف و سپس شماره حساب (شباء ) جدید را اضافه ، ذخیره و ارسال نمایید.

– تغییر شماره حساب افراد حقوقی

اصل درخواست خود را با ذکر مشخصات درگاه ، آدرس وب سایت ، حساب قدیم و حساب جدید در سربرگ ( شرکت ) و امضای صاحبین امضا ء و ( مهر شرکت ) ( صاحب نماد ) به آدرس پستی شرکت ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز

اشخاص حقوقی

  • * تصویر آگهی تأسیس یا آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی ثبت شرکت‌ها
  • * تصویر کارت ملی به نام متقاضی و صاحبان امضا
  • * دارا بودن حساب بنام شرکت و یا یکی از صاحبین امضاء در یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب
  • * دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • * دانلود قرارداد از ایمیل اعلامی هنگام ثبت نام و تکمیل آن به مهر و امضای کلیه صاحبین امضا
  • * دارا بودن کد رهگیری مالیاتی

اشخاص حقیقی

  • * تصویر مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی صاحب حساب
  • * فرم قرارداد امضا شده
  • دارابودن حساب در یکی از بانکهای عضو شبکه شتاب
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • دارا بودن کد رهگیری مالیاتی

پرسش‌های پر شمار

پر نمودن فرم در وب سایت. جهت ورد اینجا کلیک نمایید.

هم اکنون کارمزدی دریافت نمی‌شود ولی در آینده برابر قانون شرکت شاپرک برخورد می‌شود.

بله، «نماد اعتماد الکترونیکی» برای تمامی متقاضیان درگاه اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک پارسه نوین الزامی می‌باشد، جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید.

ابتدا از طریق ارسال تصویر مدارک (اسکن) و سپس ارسال اصل مدارک از طریق پیک یا پست به آدرس شرکت پارسه نوین.

برابر قانون شرکت شاپرک، در چرخه‌ی یک بار در روز و در پایان هر روز مجموع تراکنش‌ها به حساب پذیرنده واریز می گردد . زمان‌های تسویه تراکنش های درگاه اینترنتی بدین صورت می باشد :
کلیه تراکنش های انجام پذیرفته در بستر درگاه اینترنتی از ساعت ۲۱:۳۰ روز قبل الی ۲۱:۳۰ روز جاری یک روز تراکنشی در نظر گرفته می شود روال تسویه در روز های عادی مجموع مبالغ تراکنش ها از ساعت ۰۳:۴۵ دقیقه بامداد روز بعد تا قبل از ۰۸:۰۰ صبح ،و در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی مجموع مبالغ تراکنش ها از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز بعد ، به حساب شما واریز خواهد شد .)

بله، پنلی در اختیار پذیرنده قرار می‌گیرد که دیدن آنی ریز تراکنش‌ها از طریق وب سرویس و یا مشاهده از طریق سیستم گزارشات پنل در اختیار شما است.

پذیرنده می تواند از طریق پنل پذیرندگی ، با مراجعه به بخش” پشتیبانی های من” و با کلیک بر روی وب سایت مورد نظر به ترتیب گزینه های “تغییر کلید”،” تولید کلید” و “ثبت” را انتخاب نماید ( پس از تولید کلیدها ، کلید خصوصی قابل دریافت میباشد.)

ثبت تیکت پشتیبانی به دو طریق امکان پذیر می باشد:
۱) از طریق پنل پذیرندگی با انتخاب “صفحه نخست” و سپس انتخاب دامنه مورد نظر( جهت دریافت پشتیبانی مربوطه )
۲) از طریق پنل پذیرندگی با انتخاب گزینه “پشتیبانی های من”و سپس انتخاب دامنه مورد نظر( جهت دریافت پشتیبانی مربوطه ) ، و انتخاب درخواست جدید برای پشتیبانی

از طریق ثبت درخواست پشتیبانی جدید با ارسال IP جدید ، پذیرنده می تواند آدرس IP مورد نظر خود را تغییر دهد.

با مراجعه به بخش “درگاه های من” با انتخاب دامنه مورد نظر می توان وضعیت درخواستهای جاری درگاه ، تاریخچه درگاه و دلایل نقص مدارک را مشاهده نمود.

از طریق ثبت تیکت پشتیبانی با اعلام درخواست غیرفعالسازی ، پذیرنده اقدام به غیر فعال کردن درگاه خود می نماید.

اعلام شماره کامل کارت پذیرنده تنها در صورتی امکان پذیر است که درخواست شماره کارت توسط پذیرنده در سامانه کاشف یا سرآمد توسط مراجع قضائی ثبت شده باشد(از اعلام شماره کامل کارت مشتری بدون نامه قضایی امکان پذیر نمی باشد) .

ابزارهای مورد نیاز

مستندات پایانه‌های اینترنتی (IPG)

ردیفنام مستندشرح مستندنسخهدریافت مستند
1دانلود نمایید
2دانلود نمایید
3دانلود نمایید
4دانلود نمایید

* منظور از تسهیم انتقال مبلغ تراکنش به یک یا چند حساب توسط شرکت، با انتخاب نحوه تقسیم به صورت مبالغ جداگانه و یا درصدی است.

مزایای درگاه اینترنتی

  • به سادگی و تنها با شماره‌ی کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2 پول پرداخت کنید!
  • با این روش دیگر نیاز نیست نگران جابه‌جایی پول و گم‌شدن آن باشید. پول شما مستقیم به حساب بانکی شما واریز میشود.
  • پرداخت اینترنتی سفر‌های غیر ضروری را کاهش داده و منتهی به استفاده ی بهینه از زمان ،استهلاک کمتر ، محیط زندگی سالم و زمین پاک‌تر میگردد.
  • ارائه گزارش‌های متنوع پرداخت به صورت شخصی‌سازی شده و برخط.

امنیت پرداخت در درگاه اینترنتی

کلیه پرداخت های درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد تحت نظارت بانک مرکزی ( شرکت شاپرک ) به صورت کامل امن صورت می پذیرد . مشتریان محترم می بایست با مشاهده عبارت //:https در ابتدای درگاه پرداخت در کنار قفل سبز رنگ از اصالت آن اطمینان حاصل نمایید.

 

در صورت مشاهده تخلف در درگاه های پارسه نوین می توانید با کلیک برروی دکمه ثبت تخلف گزارش آن را برای ما ارسال نمایید.

برخی از مشتریان ما